Apple-mærket fortsat verdens mest værdifulde

Teknologiselskaber dominerer top 100-listen over varemærker, der er noget værd.

Apple er igen helt i top, målt på markedsværdi af varemærket. Arkivfoto:Kevork Djansezian, AFP/Scanpix Fold sammen
Læs mere
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Et afgnavet æble er fortsat verdens mest værdifulde varemærke. 

Producenten af iPhone-telefonen og iPad-tavle-PCen topper igen den årlige BrandZ-undersøgelse, som markedsanalyseselskabet Millward Brown i USA står bag, og som er præget af teknologiselskaber. 

Apple-mærket er i 2011 blevet 19 procent mere værd og anslåes nu at have en værdi på 183 milliarder dollar. 

IT- og konsulentgiganten IBM er nummer to med en værdi på 116 milliarder dollar, mens Google ligger på tredjepladsen med en værdi på 107 milliarder dollars.Fastfoodkæden McDonald's er nummer fire (95 milliarder), softwaregiganten Microsoft er nummer fem (76 milliarder), Coca-Cola nummer seks (74 milliarder), tobaksfabrikanten Marlboro nummer syv (73 milliarder), teleselskabet AT&T nummer otte (68 milliarder), teleselskabet Verizon nummer ni (49 milliarder) og teleselskabet China Mobile nummer ti (47 milliarder dollar).
 
Billedserie:  Her er verdens 10 mest værdifulde brands
 
Det sociale netværk Facebook, som i fredags gik på børsen, kommer ind som nummer 19 med en markedsværdi på 82 milliarder dollar. Facebook er det varemærke, som hurtigst er klatret op ad stigen. 

 Se hele top 100-listen her