Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
I stedet for selv at forsøge at finde på noget, der kunne slå den, har Apple nu købt mobilapplikationen Workflow, som Apple selv i 2015 kårede som »den mest innovative« og gør den samtidig gratis.
Det bekræfter både Apple og Workflows skabere over for flere amerikanske medier.
Workflow er en app, som klarer en masse opgaver på én gang, så man kan få mere fra hånden på kortere tid ved et enkelt tryk på en knap i stedet for at skulle ind og rode i flere forskellige andre apps på sin iPhone-telefon, sin iPad-tavle-PC eller sit Watch-smartur.
Kan man f.eks. se, at man er sent på den, kan man klikke på knappen »For sent«, som automatisk slår op i kalenderen og ser, hvad næste punkt er, beregner rejsetiden, opretter en SMS-besked og sender den af sted til den, man har en aftale med.
Fortsætter hos Apple
Man kan også automatisk få lagt sit seneste foto ud, automatisk få oprettet en PDF-fil, finde den nærmeste café, starte en bestemt afspilningsliste med yndlingsmusikken, eller hvad man nu har mest brug for.
Apple vil ikke ud med prisen for sit indkøb.
Workflow har hidtil kostet 2,99 dollars gennem Apples App Store men bliver efter opkøbet gjort gratis. Bag Workflow står et lille hold med Ari Weinstein, Conrad Kramer, Ayaka Nonaka og Nick Frey. De fortsætter nu under Apples vinger og glæder sig til at kunne udnytte sin nye ejers position til at arbejde videre med Workflows muligheder.
Workflow vandt i 2015 Apples designpris for sin »enestående brug« af de funktioner, som Apples mobilstyresystem, iOS, giver for, at også blinde og svagtseende kan bruge den, fordi de kan få læst op, hvad der sker, når man sammensætter sine opgaver til egne knapper.