Apple kæmper for iPad'en

To uger før lanceringen af iPad'en mangler Apple stadig at sikre indholdet. Det betyder angiveligt, at nogle planer om funktionalitet er skrinlagt.

Apple-topchefen Steve Jobs. Fold sammen
Læs mere
Foto: KIMBERLY WHITE
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Det er lige oppe over. 3. april lancerer Apple den længe ventede iPad i USA. Problemet er bare, at elektronikvirksomheden i øjeblikket kæmper en brav kamp for at sikre medieindholdet.

Det siger kilder tæt på Apple ifølge Wall Street Journal.

Da Apple sidste fredag åbnede for forudbestillinger af iPad'en oplevede de en ekstrem efterspørgsel, og efter sigende skulle der allerede være solgt hundredetusindvis af eksemplarer. En kilde siger til den amerikanske avis, at Apple kommer til at sælge flere iPad end iPhone de første tre måneder.

Læs også: Apple sælger 50.000 Ipads på to timer

Men med kun tre uger til lanceringen har Apple påbegyndt et væddeløb af dimensioner for at sikre det nødvendige indhold til iPad'en.

Selskabet forhandler stadig med medievirksomheder om prisen på tv-programmer, som brugerne kan downloade. Apple håber også på at kunne samarbejde tæt med aviser, tidsskrifter og forlag om nye måder at præsenterer trykte medier på iPad'en.

Det kan dog vise sig særdeles vanskeligt, da nogle potentielle samarbejdspartnere lige nu afvejer fordelene ved at arbejde sammen med Apple. Ifølge kilder tæt på sagen kan iPad'en vise sig at være en trussel mod deres nuværende indtægtskilder.

Læs også: Ipad til 20.000 dollar

Ifølge Wall Street Journal afviser en Apple-talskvinde at kommentere sagen.

Drøftelserne her i sidste øjeblik viser de kompleksiteter, som Apple og administrerende direktør Steve Jobs står over for med at skabe en internetforbundet multimedieenhed. Det har betydet, at selskabet har trukket nogle af sine planer for iPad'en tilbage.

Skal du have en iPad? Skriv en kommentar.