Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
Det siger kilder tæt på Apple ifølge Wall Street Journal.
Da Apple sidste fredag åbnede for forudbestillinger af iPad'en oplevede de en ekstrem efterspørgsel, og efter sigende skulle der allerede være solgt hundredetusindvis af eksemplarer. En kilde siger til den amerikanske avis, at Apple kommer til at sælge flere iPad end iPhone de første tre måneder.
Læs også: Apple sælger 50.000 Ipads på to timer
Men med kun tre uger til lanceringen har Apple påbegyndt et væddeløb af dimensioner for at sikre det nødvendige indhold til iPad'en.
Selskabet forhandler stadig med medievirksomheder om prisen på tv-programmer, som brugerne kan downloade. Apple håber også på at kunne samarbejde tæt med aviser, tidsskrifter og forlag om nye måder at præsenterer trykte medier på iPad'en.
Det kan dog vise sig særdeles vanskeligt, da nogle potentielle samarbejdspartnere lige nu afvejer fordelene ved at arbejde sammen med Apple. Ifølge kilder tæt på sagen kan iPad'en vise sig at være en trussel mod deres nuværende indtægtskilder.
Læs også: Ipad til 20.000 dollar
Ifølge Wall Street Journal afviser en Apple-talskvinde at kommentere sagen.
Drøftelserne her i sidste øjeblik viser de kompleksiteter, som Apple og administrerende direktør Steve Jobs står over for med at skabe en internetforbundet multimedieenhed. Det har betydet, at selskabet har trukket nogle af sine planer for iPad'en tilbage.
Skal du have en iPad? Skriv en kommentar.