Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
I et samarbejde med designeren David Andersen har tech-iværksætter-virksomheden udviklet en kollektion af sportstøj til løb og cykling, der bliver lanceret på den danske modeuge, der bliver skudt i gang i København i morgen onsdag.
Kollektionen vil Endomondo sælge i egen online shop, hvor iværksættervirksomheden i forvejen sælger et udvalg af tøj og andet tilbehør til sportsentusiaster.
”Vi har længe haft en webshop, der har udviklet sig til en udmærket indtægtskilde for os. Den vil vi nu udvikle yderligere – og derfor har vi valgt at investere i udviklingen af en særlig designerkollektion af sportstøj,” lyder det fra medstifter af Endomondo, Mette Lykke, der ikke ønsker at oplyse størrelsen på investeringen fra Endomondos side, men peger på, at der ikke blot er tale om et par designs.
Kollektionen rummer en lang række designs, der ud over løbetøj som jakker og ”tights” også inkluderer blandt andet yogatøj, hættetrøjer og polotrøjer.
”Vi forventer helt klart, at det skal bidrage væsentligt til vores omsætning, men samtidig har det også en marketingeffekt for os. Vi har oplevet, at vores brugere selv har efterspurgt sportstøj fra Endomondo, og det har naturligvis en stor betydning for os, at de ikke alene løber af sted med vores mobilapplikation, men også med vores logo på tøjet,” forklarer Mette Lykke.
Læs også:
Endomondos applikation er i dag downloadet af omkring syv millioner brugere, som er den kundebase, virksomheden nu også vil sælge egen kollektion af sportstøj til.
Ifølge Mette Lykke er 25 procent af brugerne amerikanere, og iværksættervirksomheden valgte da også i november 2011 at rykke til USA og etablere en afdeling i San Fransisco, hvorfra den amerikanske del af webbutikken serviceres.
Virksomheden er stiftet af de tre danske iværksættere, Mette Lykke, Jakob Jønck og Christian Birk, der i efteråret 2007 skiftede karrieren hos McKinsey & Company ud med en ny som iværksættere.
I 2008 lancerede deEndomondo, og i dag har virksomheden 30 medarbejdere i København og fem i San Fransisco.