Analytiker: B&O-LG-samarbejde ligner en "Plan B"

Chancen for, at Bang & Olufsen kommer i land med et salg af hele virksomheden, ser ud til at blive mindre og mindre, og derfor går selskabet nu til "Plan B".

Ifølge B&O er der stadig gang i dialogen med én potentiel byder på hele eller dele af selskabet, men der er intet konkret på banen endnu. Her ses administrerende direktør for B&O Tue Mantoni. Fold sammen
Læs mere
Foto: Morten Stricker
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Sådan tolker Per Hansen, investeringsøkonom ved Nordnet, dagens udmelding fra B&O, der nu vil udvikle og producere nye fjernsyn i samarbejde med sydkoreanske LG Electronics.



Aftalen med elektronikgiganten adresserer ifølge Per Hansen to af B&O's svage punkter, nemlig en for lang udviklingscyklus og for høje omkostninger ved produktion. Men han tror stadig, at Struer-koncernen helst ville have solgt hele biksen.

Ifølge B&O er der stadig gang i dialogen med én potentiel byder på hele eller dele af selskabet, men der er intet konkret på banen endnu. B&O afslørede først forhandlingerne i november 2015.

- Efter fire måneders sonderinger synes der ikke for alvor at være bevægelse i den proces, selv om der i børsmeddelelsen fremhæves at processen er i gang. B&O ønsker at have en plan B, skriver Per Hansen i en kommentar.

- B&O beskytter det allermest værdifulde som de har: Varemærket. Ved at være med i andres udvikling men med sit eget varemærke, kan de beskytte værdien heraf, tilføjer økonomen.

Han vurderer, at chancen for et bud på hele selskabet er blevet mindre med fredagens meddelelse.