Amerikansk kioskkæde har fået Swipp

Swipp forsøger at tage en større bid af det danske mobilbetalingsmarkedet gennem erhvervskunder.

Foto: Morten Stricker. 7-Elevenpå banegården i Holstebro.
Læs mere
Fold sammen

Betalingsapplikationen Swipp har netop lanceret et samarbejde med den amerikanske kioskfranchise 7-Eleven, der nu tager imod Swipp i alle deres 190 butikker i Danmark.

Det skriver dagbladet Børsen.

»Vi tror på, at mobilbetaling er en af fremtidens betalingsløsninger, så derfor er vi selvfølgelig med på bølgen«, siger Søren Birkstrøm, it-chef hos Reitan Convenince, der er 7-elevens nordiske administrator, til dagbladet Børsen.

I løbet af de seneste par måneder har Swipp målrettet forsøgt at tage en større bid af det danske mobilbetalingsmarkedet gennem erhvervskunder. Selskabet har blandt andet indgået samarbejdsaftaler med Matas, Magasin og producenten af danske dankortterminaler, Verifone.

Dog er der stadig langt op til konkurrenten Danske Bank, der stadig fører med 2,5 mio. downloads mod Swipps ca. 800.000.