Allianz vil skabe merværdi for aktionærerne

Det tyske forsikringsselskab Allianz, der kom med et skuffende regnskab for tredje kvartal i sidste uge, skruer nu op for væksten og hæver indtjeningen per aktie med 5 pct. i snit årligt fra 2016 til 2018.

Foto: MICHAELA REHLE.
Læs mere
Fold sammen

Det skriver selskabet i en pressemeddelelse forud for en kapitalmarkedsdag senere tirsdag.

Allianz , der primært beskæftiger sig med forsikring og kapitalforvaltning, er nu kommet med en ny strategi, der skal styrke selskabets konkurrenceevne og skabe vækst på vigtige markeder. Det skal blandt andet ske ved at investere i nye forretningsmodeller samt se på muligheder for konsolidering.

»Verden omkring os er under hastig forandring. Allianz er godt rustet til at tage føringen i denne forandringsproces ved at få endnu tættere kontant til vores kunder og ved at investere i digitalisering«, siger den administrerende direktør, Oliver Bate, i meddelelsen.

»Allianz har et stærkt fundament, der også tjener som en ideel platform for yderligere vækst«, siger han.

Afkastet på egenkapitalen ( ROE ) skal i 2018 ligge på 13 pct.

Allianz fik i årets tredje kvartal et nettoresultat på 1,36 mia. euro svarende til godt 10 mia. kr. Analytikerne havde ifølge Bloomberg News ventet et overskud på 1,52 mia. euro. På toplinjen endte indtægterne på 27,5 mia. euro, en spids lavere end estimatet på 28,5 mia. euro.