Allers magasiner falder igen i oplag

Stort set alle Aller-magasiner er noteret for nedgang i de første måneder af 2014.

Det står klart, at Allers publikationer er dalet til et ugentligt oplag på 660.695 mod 729.404 i første halvår 2013. Fold sammen
Læs mere
Foto: Jens Nørgaard Larsen
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Opslagstallet for Allers magasiner falder for fjerde år træk i årets første halvdel, viser de kontrollerede oplagstal for første halvår 2014 ifølge en meddelelse fra Rella, som ejer 63,8 pct. af Aller.

Her står det klart, at Allers publikationer er dalet til et ugentligt oplag på 660.695 mod 729.404 i første halvår 2013.

Tendensen er også klar fra første halvår 2012 og 2011, hvor tallet lå på henholdsvis 783.984 og 836.915.

Storts set alle Aller-magasiner er noteret for nedgang i de første måneder af 2014. Det gælder blandt andet Se & Hør, der nu er krøbet under 100.000 i oplag. I første halvdel af 2013 havde det omdiskuterede ugeblad et oplag på 116.977. Det tal ligger nu på 98.852 ugentlige magasiner.

Det eneste af Allers blade, der har haft fremgang i perioden, er 7 TV Dage, der er steget til et oplag på 42.693.

Aller udgiver også blandt andet Kig Ind, Billed Bladet og Familie Journalen.