Aldi og Lidl vil vokse på kvalitetsprodukter

Discountkæderne Lidl og Aldi voksede deres sortiment af private label-kvalitetsvarer med 6,6 pct. over de seneste 12 uger, hvilket er langt mere end konkurrenterne.

   Fold sammen
Læs mere
Foto: PATRIK STOLLARZ
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Ifølge markedsresearchfirmaet Kantar Worldpanel går discountsupermarkedernes private labels med kvalitetsprodukter forrest i deres interne vokseværk med dobbelt så hurtigt fremgang som resten af kædernes produktkategorier.

Det skriver Independent.

Lidl har især været succesfulde med deres produkter inden for serien "Deluxe med kærlighed", som primært består af forskellige færdigretter og kager, der er tilberedt med lokale råvare. Imens har Aldi haft succes med babymad og vine, som også bliver solgt i store mængder via butikkens onlinesalg.

De store britiske supermarkeder Tesco, Sainsbury's og Asda and Morrison har haft svært ved at konkurrere med de to tyske discountkæder, som gradvist får større andele af det britiske marked. Lidl er det hurtigst voksende supermarked i Storbritannien med en omsætningsvækst på 17,7 pct.