Agnes Cupcake brød uskreven aftale med kunder

Den udskældte kageproducent Agnes Cupcakes snublede i medienettet, fordi direktøren brød den uskrevne kontrakt med kunderne om, hvad luksus skal være.

Agnes Cupcakes Fold sammen
Læs mere
Foto: Liselotte Sabroe
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Luksus skal være meningsfyldt i disse år, hvor vi stadig mærker krisen. For luksus for luksussens egen skyld er ikke nok. Og det var netop den kontrakt, den udskældte kageproducent Agnes Cupcakes brød, da direktøren kritiserede sine ansatte for åbent medietæppe. Det vurderede detailkonsulent Mette Skovgaard Frich fra Retail Institute Scandinavia, på en konference i Ishøj onsdag.

"Agnes har ikke råd til at opføre sig dårligt. De bryder kontrakten med, hvad luksus skal være i dag," sagde hun med henvisning til kritikken af de ansatte.

For hvis kunderne skal synes om luksusmærkerne kræver det en god historie om brandet og en form for autencitet med godt håndværk og kvalitet. Også derfor kom luksusbrandet Louis Vuitton ifølge Mette Skovgaard Frich i uføre, da de for nylig markedsførte deres produkter med billeder af syerske med nål, tråd og bivoks.

"Sandheden var bare, at mange af produkterne blev fremstillet på symaskiner og ikke på den helt gammeldags måde, og det kunne kunderne ikke lide," sagde hun på konferencen.