Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
”Det er gået meget hurtigt nedad, fordi den økonomiske konjunktur bliver svagere, og vi samtidig har fået det kraftige børsfald,” siger Dag Sletmo, medieanalytiker hos ABG Sundal Collier til avisen.
Det mærker man også hos Egmont.
”Vi har kunnet mærke det på annoncesiden på det sidste,” siger Kjeld Lucas, direktør for Egmont Magasiner til Børsen og peger desuden på, at forhandlingerne om aftaler for 2009 går trægere, end det plejer.
Egmont købte for nylig den sidste del af Hjemmet Mortensen og har netop lanceret en spareplan, der skal skære 130-160 mio. kr. af omkostningerne i Norges største magasinudgiver. Kjeld Lucas afviser dog overfor Børsen, at det skyldes den pludselige afmatning på det norske mediemarked.
Også hos Aller overvejer man, hvordan man skal tackle den knækkede kurve på annoncemarkedet.
”Usikkerhed er et begreb, som gælder for alle, der er i mediebranchen,” siger Roger Hansen, adm. direktør i Aller Norge til Kampanje.com.