AB Inbev overrasker positivt med vækst i USA og Latinamerika

Verdens største bryggeri, AB Inbev, havde pæn organisk vækst i sensommeren, som overraskede analytikerne positivt.

Foto: FRANCOIS LENOIR. AB Inbev fremhæver selv en stærk udvikling i USA, Mexico og Latinamerika, hvor der blandt andet har været et godt salg af mærkerne Stella Artois, Budweiser og Corona.
Læs mere
Fold sammen

AB Inbev havde i månederne juli, august og september en organisk vækst på 7,9 pct. sammenlignet med samme periode året før, hvilket var en positiv overraskelse, da analytikerne ifølge Bloomberg havde regnet med en vækst på 6,7 pct.

Den organiske vækst i driftsresultatet før af- og nedskrivninger, EBITDA, var på 9,6 pct., hvor der var ventet en fremgang på 9,4 pct.

EBITDA-overskuddet lød på 4,4 mia. dollar. Indtjeningen var dermed ikke helt så stor, som analytikerne på forhånd havde ventet, da der ifølge Bloomberg News var ventet et overskud på 4,5 mia. dollar.

Bryggeriet fremhæver selv en stærk udvikling i USA, Mexico og Latinamerika, hvor der blandt andet har været et godt salg af mærkerne Stella Artois, Budweiser og Corona.

Selskabet skriver selv, at den pæne organiske vækst skal ses i lyset af et let sammenligningsgrundlag i forhold til tredje kvartal året før, hvor det Belgien-baserede bryggeri var ramt af en række udfordringer i USA, Brasilien og Mexico.

AB Inbev er i øjeblikket ved at nå til enighed med konkurrenten Sabmiller om en fusion, der vil skabe verdens med afstand største bryggeri.