30.000 nye mobilkunder til Sonofon

Mobilt. Mobilselskabet Sonofon er på vej til at blive en suveræn nummer to på det danske mobilmarked.

Sonofon øgede antallet af mobilkunder med 30.000 i løbet af andet kvartal i 2007 i forhold til den samme periode året før. Dermed når Sonofon op på i alt 1.468.000 mobilkunder (inklusiv CBB Mobil).

Da købet af Tele2 blev godkendt fornylig, er Sonofon på vej til at cementere sin position som nummer to på det danske marked efter TDC og foran Telia.

- Vi var i forvejen det næststørste mobilselskab i Danmark, og med købet af Tele2 kommer stiger det samlede antal kunder med et par hundrede tusinde, siger adm. direktør Henrik Clausen, Sonofon.

Han forventer, at Sonofon vil øge kundetallet yderligere gennem styrket distribution og åbning af en række nye butikker. - Vi forventer fortsat øget vækst i resten af 2007, og med købet af Tele2 ser vi frem til at styrke vores samlede forretning i Danmark yderligere og bygge videre på det, som Tele2 har skabt i Danmark. Købet understreger vores ambitionsniveau og giver os volumen og styrke til at give kunderne adgang til nye og relevante produkter, herunder også produktpakker, der kombinerer mobil, bredbånd og kvalitetssikret bredbåndstelefoni.Sonofons omsætning blev i andet kvartal 1.331 millioner kroner svarende til en vækst på 4 procent i forhold til samme kvartal sidste år.

Indtjeningen (EBITDA) i kvartalet blev 377 millioner kroner, hvilket er en stigning på 30 procent i forhold til samme periode sidste år. Sonofon indgik i juni et samarbejde med Føtex om etablering af butikker i en såkaldt shop i shop løsning, hvor specielt uddannet personale står klar til hurtigt at løse alle opgaver med produkter og abonnementer for kunderne.