3 skarpe til DONG

Med Martin Barlebo, kommunikationschef hos DONG.

Martin Barlebo, kommunikationschef hos DONG. Fold sammen
Læs mere

Berlingske har været i kontakt med DONG Energy og bedt om et mundtligt interview, men det har selskabet afvist og har i stedet ønsket at svare på mail. Her forklarer kommunikationschef Martin Barlebo, at man har lavet de mange overstregninger i analytiker­præsentationen, fordi man vil sikre, at al information er »entydigt«.

»Udarbejdelsen af prospektet er en meget omfattende proces, som tager mange måneder, og prospektet blev først offentliggjort den 26. maj. På tidspunktet hvor analytikerpræsentationen blev givet, den 7. april, var prospektet ikke færdigt. Da prospektet blev offentliggjort den 26. maj blev den mest opdaterede information givet til markedet, og markedet er fuldt bekendt med, at det er informationen i prospektet, som er gældende. Da det er afgørende for børsnoteringsprocessen, at al information er entydig og indeholdt i prospektet, er visse informationer udeladt i den version af analytikerpræsentationen, som der er givet aktindsigt i,« skriver Martin Barlebo.

Hvis informationen er med i prospektet, hvorfor så ikke fortælle, hvad der står bag felterne?

»Den information, der er i prospektet, er den gældende information til markedet, og det er analytikerne også bekendt med.«

Hvorfor er det væsentligt, hvilken form informationen har?

»I det omfang, der har været to forskellige formuleringer af den samme pointe, er informationen i prospektet det gældende.«

Hvorfor mener DONG ikke, det er muligt, at alle investorer kan have adgang til den samme information i samme former?

»Alle investorer skal netop have samme adgang til informationer, og det er den information, de får gennem prospektet. Informationen i analytikerpræsentationen blev givet på et tidligere tidspunkt i processen, mens prospektet er det mest opdaterede og indeholder alle væsentlige informationer.«