Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
Mandag i denne uge blev projektet så udskudt endnu en gang - denne gang med et år - så det nu formentlig vil være landsdækkende ved udgangen af 2012. I samme forbindelse fik medlemmerne af Folketingets trafikudvalg at vide, at der er behov for yderligere lån på en kvart mia. kr., for at få kortet til at fungere.
Én af de skarpeste kritikere er transportminister Lars Barfoed (K), der ikke tøver med at sammenligne problemerne med rejsekortet med IC4-skandalen om DSB's køb af 83 italienske tog, der indtil videre er forsinket i ca. seks år.
»Jeg går hele tiden og taler om, at sagen om rejsekortet ligner sagen om IC4-toget. Jeg synes bestemt godt, at processen kan minde om IC4, og jeg kan ikke acceptere, at man bliver ved med at udskyde tingene,« siger Lars Barfoed til Jyllands-Posten.
Han har fulgt sagen tæt, siden han for godt et år siden blev transportminister. Han truer direkte med, at projektet bliver stoppet, hvis forsinkelserne og rækken af brudte aftaler fortsætter.