18/1: "De bed sig fast i bordkanten"

Instadia overlevede dotcom-boblens brist og er i dag kommet under vingerne på markedsledende amerikansk virksomhed.

Adm. direktør Thomas Weilby Knudsen fra NorthCap Partners, det tidligere IVS, fortæller, at det har krævet masser af vilje hos stifterne med adm. direktør Anders Jørgensen i spidsen, at udvikle Instadia til en virksomhed så attraktiv, at et Nasdaq-noteret amerikanske selskab har betalt et stort beløb for at sikre sig ejerskabet.

Købssummen er hemmelig, men Thomas Weilby Knudsen siger, at de har fået en meget fin pris for aktierne.

"Det er klart, at Instadia har bidt sig fast i bordkanten i forbindelse med boblens brist, hvor de havde det hårdt. I 2002 der var de fire mand og siden hen har de udviklet sig trin for trin. De er gået ind på nye markeder, udviklet et bedre og bedre produkt og så har de været utrolig dygtige til at få kompetente folk med ombord," siger Thomas Weilby Knudsen.

"Og så har de jo fået nogle utrolig gode kunder som Daimer Chrystler, vel og mærke på global plan. Volkswagen, Aftonbladet, Volvo, TDC, Nordea og Nykredit er andre kunder," siger venturedirektøren.

Den nye ejer, Omniture, får med købet af Instadia en global markedslederposition indenfor webanalyseværktøjer.