10 gyldne forretningsområder under krisen

Hvor bør du investere eller starte forretning lige nu? Få ti bud her.

Læs mere
Fold sammen
Krisen tvinger sig ind i forbrugernes bevidsthed og vaner ændres.

De dyre øl bliver erstattet med discount. Gør-det-selv bliver valgt frem for den lokale håndværker og du shopper hjemmefra pover nettet i stedet for at køre i bil ned til købmanden.

Krise åbner op for nye forretningsmuligheder.

På den amerikanske iværksætter-portal Entreporeneur.com giver de to de to garvede virksomhedskonsulenter og stiftere af OneCoach, John Assaraf og Murray Smith, deres bud på 10 gyldne forretningsmuligheder i en økonomisk nedtur:

10 gyldne forretningsmuligheder:

1.Rugbrød: Nogle behov er mere fundamentale end andre, så sats på mindre luksusbetonede produkter. De er sværere at undvære for dine kunder.

2.Offentlige projekter: Den offentlige sektor er ikke konjunkturramt på samme måde som mange andre industrier. Tag fat i segmentet og hold øje med udbud og fonde.

3.Alternative brændstoffer: Alle vil gerne reducere udgifter til energi.

4.Miljørådgivning: Verden er kun lige begyndt at blive grønnere.

5.Sundhedspleje: Alle bliver ældre; flere mennesker har behov for mere omsorg end nogensinde.

6.Skønhedssaloner og skønhedsplejeprodukter: Der kommer færre ansigtsløft, flere ansigtsbehandlinger.

7.Discount detailhandlere: Tænk Aldi og 10’er butikker. Her bliver køerne kun længere og længere.

8.Luksusprodukter: Interessen for rigtige luksusprodukter overlever. Prada-nederdele og rolex-ure går ikke af mode i en krise.

9.IT og andre teknologiske services: Virtuelle møder koster mindre end at flyve.

10.Kredit- og gældsstyring: Med forbrugere der holder øje med deres tegnebog, skal du hjælpe dem med at gøre det bedre.

(kilde: Entrepreneur.com / Ivækst)

Læs også:Støv dit brand af og bliv en succes

Sådan undgår du at blive droppet af kunden

De værste brølere en bestyrelse kan begå

Sådan får du de geniale ideer til at blomstre