Yahoo sætter prop i Facebook og Google

Slut med at bruge Flickr og Yahoo Mail fra sin Facebook- eller Google-konto.

Yahoo vil nu have sine brugere til at logge ind med Yahoo-ID og ikke med Facebook- og Google-konti. Arkivfoto: Nicholas Kamm, AFP/Scanpix Fold sammen
Læs mere
Foto: NICHOLAS KAMM
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Det er slut med at bruge sin Facebook- eller Google-konto, når man vil bruge Yahoos fototjeneste Flickr og andre Yahoo-tjenester.

Fremover vil Yahoo igen kræve, at man opretter sig som Yahoo-bruger og dermed får sin egen Yahoo-ID. Det sker for at knytte brugerne direkte til Yahoo, som kæmper med at sikre en større indtjening.

Ændringerne vil ske løbende og vil begynde med basketballtjenesten Yahoo Sports Tourney Pick'Em. Efterhånden vil de øvrige Google-tjenester komme til, heriblandt billedtjenesten Flickr, skriver nyhedsbureauet Reuters.

Ingen tidsfrist endnu

Siden Marissa Mayer i juli 2012 blev Yahoos tredje topchef på blot et år, har Yahoo ryddet ud i antallet af tjenester og har rullet nye udgaver ud af mange af de vigtigste, heriblandt Yahoo Mail og Yahoo Finance.

Knappen til at logge på med enten en Facebook- eller en Google-konto vil forsvinde fra alle Yahoo-tjenester, uden at der dog er sat tidsfrist på.

Yahoo begyndte at gøre det muligt at bruge andre konto til at logge på med i 2010.