Skype og Office 365 giver Microsoft muskler

Microsofts Skype-køb bliver en gamechanger indenfor ip-telefoni og unified communication.

CEO hos henholdsvis Microsoft og Skype, Steve Ballmer og Tony Bates, giver hinanden hånden. Microsoft er nu godt udrustet over for Google, mener amerikansk kommentator. Fold sammen
Læs mere
Foto: LOU DEMATTEIS / MICROSOFT / HANDOUT
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Den amerikanske kommentator på branchetidsskriftet CRN Edward F. Moltzen mener, at Microsoft køb af Skype er et perfekt match. Ikke kun er det - sammen med lanceringen af Office 365, en et-to-kombination i forhold til Google. Det kommer også til at åbne store muligheder for Microsofts løsningskanal. Skype vil blive en »gamechanger«, skriver Edward F. Moltzen. Han pointerer, at hvis Microsoft udnytter mulighederne rigtigt, betyder Skype-købet, at Microsofts forhandlere vil kunne levere løsninger, der integrerer kommunikation med både chat, video og tale og collaboration-software på alle niveauer. Hvilket vil sige fra smartphones over back-end-integration til skyen Sammen er Microsoft og Skype meget stærkere end Google, mener Edward F. Moltzen. Læs også: Microsoft køber Skype: Her er fordelene
Læs også: Skype-handel er også en en god forretning for eBay Med Skypes 170 millioner brugere kan Microsoft nu bygge løsninger, der hænger sammen med Outlook, Office 365 og Hotmail. Moltzen påpeger, at Skype betyder, at Microsoft kommer direkte ind på masser af Android-telefoner verden over, hvor Skype kan bruges til at koble Android-telefoner op mod eksempelvis Office 365. »Set fra et løsningsperspektiv kommer MicroSkype på det perfekte tidspunkt med det perfekte våben i arsenalet,« konkluderer Moltzen. Tilmeld dig Tech & Videns ugentlige nyhedsbrev - og få det hver torsdag! Denne artikel stammer fra Berlingske Media's samarbejdspartner, ComON.dk