Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
Hvordan bruger politikerne Twitter til at sætte en dagsorden? Skal du læse nyheder på Snapchat i fremtiden? Og hvorfor er tonen så hård i kommentarsporet på Facebook?
Det er blot et par af de spørgsmål, der bliver besvaret i løbet af den næste uge, hvor festivalen Social Media Week finder sted i København.
Over 100 forskellige arrangementer og debatter finder sted fra tidlig morgen til sen aften, og her vil virksomheder, medier og organisationer fortælle om, hvordan sociale medier griber ind i vores liv.
Stadig muligt
Det er gratis at deltage i de godt 100 arrangementer, men det er en virkelig god ide at booke en billet på forhånd. Mange af arrangementerne er udsolgt, men bestemt ikke alle.
Her fem bud på gode oplæg, der mandag morgen endnu ikke var udsolgt:
- Hvorfor opstår såkaldte shitstorms, hvor virksomheder eller personer pludselig oplever et stormvejr af dårlig omtale? Prøv selv at lave en shitstorm i et særligt laboratorium med internetpsykolog Anders Colding-Jørgensen. (Detaljer)
- Skuespilleren Emma Watson var med til at lancere FN-kampagnen #HeForShe, der skal skabe mere lighed mellem mænd og kvinder. Mød en af kvinderne bag kampagnen, der blev en viral succes på sociale medier. (Detaljer)
- Hvad skal din virksomhed med Twitter? Journalist Troels Johannesen har et par bud. (Detaljer)
- Er Snapchat fremtidens medie? Journalist Anders Kongstad har et par spændende tanker. (Detaljer)
- Og så var der det med tonen på Facebook. Ikke altid så god. Kan man gøre noget? (Detaljer)
Hemmelig fest
Social Media Week afsluttes fredag med en større fest på et endnu hemmeligt sted i København.
Samtidig med den sociale uge i København er der tilsvarende arrangementer i Bangalore, Hamborg, Jakarta, Lagos, Milan og New York. I København kan man følge med under hashtagget #smwcph.
Berlingske er officiel mediepartner på Social Media Week 2015.