Det uudtømmelige modemagasin

Den amerikanske avis, The New York Times, er ikke kun til alvorlige emner som politik, videnskab, miljø, teknologi og erhverv.

Læs mere
Fold sammen

The Collection er et lille paradis for dem, der elsker modemagasiner. Det er næsten som en uudtømmelig oase af ord, billeder og videoer, som fingrene kan blive forført i – i timevis.

Du kan fingre-bladre på tværs i både historier og overskrifter, fingre-zoome ind og ud på smukke, farverige billeder – hvad enten det er redaktionelt eller kommercielt indhold.

Og her er nok det eneste kritikpunkt i app’en: Indholdet kommer fra et seriøst troværdig medie, men det kan være svært at skelne mellem, hvad er redaktionelt indhold, og hvad er annoncer. Forbrugerombudsmanden i Danmark ville sandsynligvis komme efter den, hvis den var lanceret af en dansk medie-app. Men for de fleste mennesker er det inderligt ligegyldigt, så længe annonceindholdet er relevant – og det er det i de fleste tilfælde. Og så er det jo så nemt, at man bare kan prikke på annoncen og gå direkte ind og købe de produkter, man vil have.

Fold sammen
Læs mere

Indholdskategorierne er delt op i ’nyheder’, ’trends’, ’street’ (modefotos fra gaden) og endelig ’runway’. Her får du utallige fotos fra det seneste show hos 150 forskellige modebrands. Det er en ren fotokategori. Hvis man vil se avisens anmeldelse af showet, skal man klikke sig ind på New York Times website.

The Collection giver brugere alt det fede ved at læse et lækker modemagasin og samtidig endnu mere dybde, ofte med behind-the-scenes historer såsom interview med fotografen bag en fotoserie eller med en upcoming designer.

Appen findes her og er kun til iPad.  Den er gratis året ud. Derefter skal man betale abonnement for at få den.