3D-krigen afgøres i år

LG-chefen tror at format-kampen snart er ovre.

Foto: JEAN-PIERRE AMET
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Den rivende udviklingen indenfor 3D-teknologien er noget vi har skrevet om mange gange, inklusiv den hårde kamp mellem LG og Samsung når det gælder den bedste løsning i forhold til den passive og den aktive.

Begge teknologier har sine fordele og ulemper, og det har hidtil været meget vanskeligt at spå en klar vinder af formatkrigen.

Tæt på en sejr

Chefen i LG Display, Kwon Young-soo, mener imidlertid at vinderen kan udråbes meget snart. Ifølge Kwon vil selskabet iværksætte en omfattende salgsstrategi i løbet af tredje kvartal i år, og efter dette vil det hurtigt blive klart hvilken løsning som er den bedste.

Læs også: 3D på iPad og iPhone

»Inden udgangen af dette år, vil vi se hvem vinderen er; LGs polariseringsteknologi eller Samsungs aktive lukkerbriller«, sagde Kwon til websitet "What Hi-Fi" fornylig. Han var dog forsigtig med at antyde hvem han tror vil vinde.

Samsung stiller stærkt med store aktører som Panasonic og Sony i ryggen, men grunden til at Kwon alligevel mener at slaget endnu ikke er afgjort, er blandt andet at LGs 3D-TV sælger dobbelt så godt som Samsungs i hjemlandet syd-Korea, samt at den passive løsning har hele 44% af 3D-markedet på det hurtigt voksende kinesiske marked.

Læs også: 3D-sexfilm er tilløbsstykke i Hongkong

Kwon mener alligevel at begge løsninger vil leve side om side et stykke tid og at der vil gå mindst et eller to år før den tabende teknologi vil være ude af markedet. Ifølge LG-chefen vil 3D-TV, lige meget hvad, erstatte 2D-TV før år 2012 er omme.

(Kilde: What Hi-Fi)

Tilmeld dig Tech & Videns ugentlige nyhedsbrev - og få det hver torsdag!

Denne artikel stammer fra Berlingske Media's norske samarbejdspartner, teknofil.no.
Oversat af Alexander Almegaard