Græsk Apple-værksted lægger sag an mod kunde

iMac-ejer brokkede sig over værksted og fik søgsmål retur.

Græsk iMac-ejer har nu fået et søgsmål på nakken fra et græsk iMac-elektronikværksted, efter han brokkede sig over deres ødelæggende reparation. Fold sammen
Læs mere

Dimitris Papadimitriadis, en græsk læge, er blevet sagsøgt for en erstatning på 1,5 million kroner, efter han på internettet brokkede sig over en dårlig behandling af et græsk elektronik-værksted.

Grækeren opdagede mørke skygger på sin iMac-skærm og henvendte sig til det Apple-autoriserede værksted Systemgraph for at få repareret computeren under garantien. Ifølge den græske avis Proto Thema gik reparationen ikke som planlagt. Computeren var bagefter ifølge kunden i en langt værre fatning end før. Da han bad om at få pengene tilbage for sin iMac, blev han angivelig bedt om at henvende sig til Apple-sælgeren iSquare, som til gengæld bad ham henvende sig til Systemgraph, der havde udført den mangelfulde reparation.

Derefter brokkede Dimitris Papadimitriadis sig over sagen i et indlæg på et forum på internettet. For en måned siden fik han så et søgsmål fra værkstedet for at krænkende ytringer om firmaet. Med krav om 1,5 millioner kroner i erstatning.

Systemgraph, der har lagt sag an mod Apple-kunden, er ikke Apples officielle repræsentant i Grækenland, gør avisen Proto Thema opmærksom på.