Dette er et debatindlæg. Det er skribentens holdning, der kommer til udtryk. Klik her, hvis du ønsker at sende et debatindlæg til Berlingske.
Kristian Jensen: Skandalen om transmissionsnettet er stor – men det er mulighederne også
Det er en gigantisk skandale, at Danmark ikke har et transmissionsnet, som kan håndtere efterspørgslen på strøm. Men vi må ikke stoppe den grønne omstilling og låse os fast i en dyr og usikker verden.

Min tidligere kollega, Søren Pind, var ude med store ord i søndagens udgave af Berlingske. Det forstår jeg egentlig meget godt, for det er en gigantisk skandale, at Danmark ikke har et transmissionsnet, som kan håndtere efterspørgslen på strøm. Særligt når det er et statsejet selskab, som står med ansvaret for udbygning af netop transmissionsnettet i Danmark.
Men blandt de mange velvalgte ord ligger også nogle sproglige og forståelsesmæssige tidsler, som jeg gerne vil luge ud i.
Del:


