Hun forsvarer Suspekts sange: Kusse, kælling og »store patter« bidrager til den kvindelige frigørelse

I Suspekts sange er det kvinden, der tager teten, ligeså vel som det er manden. Heri opstår et frirum, hvor kvinden besidder lyst og nydelse på lige fod med manden.

»Jeg kender kvinder, der på tværs af generationer oplever en frihed i Suspekts banale beskrivelser af seksuelle eskapader,« skriver Ditte Savannah Tjell Johansen. Helle Arensbak/Ritzau Scanpix

Lisbeth Michala Bach-Keldsen kritiserer i Berlingske DBU for at hyre rapgruppen Suspekt som musikalsk indspark til fanfesten i Stuttgart ved EM-slutrunden. Deres sange er eksplicitte, mener Lisbeth Michala Bach-Kelsen, som deltog i fodboldfesten og følte sig forurettet af sangene.

Selvom Bach-Keldsen påstår, at kritikken udelukkende beror på DBUs musikvalg og ansvar, hæfter hun sig ikke desto mindre ved sangteksterne, som ifølge hende reducerer kvinder til kusser og kællinger.