DSBs »Technotoget« blev kaldt misbrug af skattekroner – nu svarer DSB: »Det er vores opgave at få flere med toget«

Når Mette Marie Kjær Knudsen og Jonas Winding fra Liberal Alliances Ungdom spørger, om det er en del af DSBs rolle at arrangere technofester, så svarer vi, at det er vores opgave at få flere med toget.

Technotoget er markedsføring af DSB til unge, skriver DSBs kommunikationschef. DSB

I DSB vi ved, at gode oplevelser skaber rejselyst. Når 10.000 deltager i en konkurrence for at komme med »Technotoget«, så handler det ikke om at give en gratis fest for nogle unge. Vores mål er selvfølgelig, at de vender tilbage og rejser med os igen.

To dage efter Technotoget rundede vi mere end to millioner views på TikTok om Technotoget. Det er i bund og grund god markedsføring. Og god markedsføring er med til at skabe opmærksomhed, vækst og omsætning. Det, tror jeg, er alment anerkendt.