DSB lever ikke op til forventningerne – bilen er et bedre valg

»Hvis DSB ønsker at vinde pendlernes tillid tilbage, kræver det ikke bare forbedret service, men også en reel indsats for at sikre, at deres kunder oplever værdi for pengene,« skriver Stig Kalmo. Foto: Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix

Jeg skriver for at dele min frustration over DSBs service, som desværre ofte føles som en belastning frem for en bekvemmelighed for os pendlere. Trods høje billetpriser formår DSB ikke at leve op til de basale forventninger om pålidelighed, komfort og kundeservice.

At rejse fra Frederiksværk i Nordsjælland til Bella Center kræver ikke mindre end tre indcheckninger samt en endelig udcheckning. Dette betyder, at man konstant skal være opmærksom på sin mobiltelefon uden mulighed for at slappe af. Hvis man skulle glemme at checke ind, resulterer det i en »dummebøde« på 750 kroner – et beløb, der er en stor mental belastning for mange, da man hele tiden er usikker på, om man er korrekt indchecket.