Mads Nipper: »Det er simpelthen en dårlig undskyldning ikke at kunne gøre sin forretning mere bæredygtig«

Lyt til første afsnit af den nye sæson af »Succeskriteriet«, hvor Ørsteds topchef, Mads Nipper, gæster studiet, hvor Ane Cortzen er vært.

Mads Nipper, administrerende direktør i Ørsted. Fold sammen
Læs mere
Foto: Linda Kastrup
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

»Det er simpelthen en dårlig undskyldning ikke at kunne gøre sin forretning mere bæredygtig«

Sådan lyder det fra administrerende direktør og koncernchef i Ørsted Mads Nipper.

Hvis du spørger ham, kan alle virksomheder blive mere bæredygtige.

I femte sæson af podcasten »Succeskriteriet« inviterer Ane Cortzen i hvert afsnit en ny  erhvervsleder i studiet, som har satset stort på de nye kriterier for succes.

Høj profit og hurtig vækst er ikke længere nok for at skabe en succesfuld forretning. I dag er samfundet, naturen og menneskets fælles udfordringer blevet en større del af dagsordenen i landets virksomheder. Det har ændret spillereglerne i erhvervslivet og på markedet, hvor forbrugere, organisationer og medarbejdere kræver nye tiltag og løsninger fra virksomheder og iværksættere.

Det er ikke kun inden for grøn omstilling og bæredygtighed, men også ligestilling og diversitet, kommunikationsstrategier mod shitstorms, handlingsplaner mod sexisme og krænkende adfærd og fleksible arbejdsforhold er nye parametre, som virksomheder i dag bliver målt på.

I første afsnit fortæller Mads Nipper med en lang karriere i toppen af dansk erhvervsliv, hvordan man som virksomhed forholder sig til de mange nye kriterier, og hvilke muligheder, det rummer.