Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
»Vi bliver nødt til at finde en anden måde at producere fødevarer på«, fortæller administrerende direktør ved Agrain, Aviaja Riemann-Andersen. Og det har hun gjort. Som de eneste i Europa har hun skabt en virksomhed på at omdanne restproduktet fra ølproduktion til fødevareprodukter som granola, mel og snacks. Nu henvender bryggerier sig fra Norge til Brasilien.
I femte sæson af podcasten »Succeskriteriet« inviterer Ane Cortzen for hvert afsnit en ny erhvervsleder i studiet, som har satset stort på de nye kriterier for succes.
Høj profit og hurtig vækst er ikke længere nok for at skabe en succesfuld forretning. I dag er samfundet, naturen og menneskets fælles udfordringer blevet en større del af dagsordenen for landets virksomheder. Det har ændret spillereglerne i erhvervslivet og på markedet, hvor forbrugere, organisationer og medarbejdere kræver nye tiltag og løsninger fra virksomheder og iværksættere.
Det er ikke kun inden for grøn omstilling og bæredygtighed, men også ligestilling og diversitet, kommunikationsstrategier mod shitstorms, handlingsplaner mod sexisme og krænkende adfærd og fleksible arbejdsforhold er nye parametre, som virksomheder i dag bliver målt på.
I tredje afsnit fortæller Aviaja Riemann-Andersen, som også sidder i erhvervsministeriets nye grønne iværksætterpanel, hvordan det er at være iværksætter med en bæredygtig agenda, hvilke udfordringer hun har mødt, og hvorfor det er nødvendigt at tænke mere cirkulært i fødevareindustrien, som står overfor massive udfordringer.