Randers forlænger med hovedsponsor midt i turbulent tid

Selv om aftalen først udløber til sommer, så har hovedsponsor valgt at forlænge med Randers FC i to år.

Foto: Bo Amstrup. Arkivfoto. Selv om aftalen først udløber til sommer, så har hovedsponsor valgt at forlænge med Randers FC i to år.
Læs mere
Fold sammen

Randers FC er placeret i bunden af Superligaen med fare for at rykke ned i 1. division. Og i fredags valgte fodboldklubben at fyre Ricardo Moniz som cheftræner.

Samtidig har Michael Gravgaard sagt sin stilling som sportslig og kommerciel direktør op i Randers.

»Det har været en turbulent tid i Randers FC på det seneste, hvor negative sportslige historier har fyldt meget i mediebilledet,« skriver klubben på sin hjemmeside.

Midt i det hele har en af klubbens hovedsponsorer, Sparekassen Kronjylland, valgt at forlænge den aftale, der stod til at udløbe til sommer. Nu udløber aftalen i sommeren 2020.

Klaus Skjødt, direktør i Sparekassen Kronjylland, fortæller, at parterne allerede var langt i forhandlingerne.

»Jeg valgte hen over weekenden at tage fat i Randers FC for at få de sidste detaljer på plads i aftalen, så vi forhåbentlig kan være med til at give ro til klubben.«

»Alle i Randers og Kronjylland ønsker et lokalt hold i Superligaen med den betydning og værdi, det har for hele lokalområdet.«

»Derfor synes vi, at det var oplagt at få forlænget aftalen nu, hvor der er pres på klubben for at finde de rigtige løsninger på de aktuelle udfordringer,« siger Klaus Skjødt til klubbens hjemmeside.

I Randers er man glad for opbakningen fra en af byens store virksomheder.

»Vi har igennem alle årene haft et godt samarbejde, og det glæder vi os til at fortsætte med at udvikle.«

»Det er afgørende for os at have baglandet i orden, hvad angår såvel sponsorer, fans, moder- og samarbejdsklubber,« siger Henrik Jørgensen, administrerende direktør i Randers.

/ritzau/