En påkørsel bagfra og en tur ind i barrieren kort efter var blandt de problemer, som Jan Magnussen og resten af High Class Racing måtte forholde sig til natten til søndag i Le Mans.
Lørdag aften var det ellers lykkedes danskerbilen at klatre fint frem i feltet med den erfarne kører bag rettet. Men en længerevarende tur i garagen betød, at holdet hurtigt faldt tilbage fra en 11.- til en 18.-plads.
I løbet af nattetimerne lykkedes det teamet at få fin fart i bilen igen, men omkring klokken 04.43 tidligt søndag morgen var den så gal på ny.
Her blev Jan Magnussen ramt bagfra af Roman Rusinov fra G-Drive Racing, hvilket førte til, at danskeren holdt helt stille på banen.
Han fik dog hurtigt gang i bilen igen, men knap seks minutter senere kørte danskeren så af banen og ramte barrieren på grund af en punktering, hvilket kostede en tur i garagen på cirka ti minutter.
Roman Rusinov fik efterfølgende en tidsstraf på ti sekunder for at have ramt danskerbilen.
High Class Racing oplyste tidligt søndag morgen til TV 2 Sport, at Jan Magnussen er okay efter uheldene.
Han blev i forbindelse med garagebesøget afløst af sønnen Kevin.
»Det er fandeme fedt, at Kevin er her. Alt andet har været frygteligt,« siger Jan Magnussen om de mange uheld til TV 2 søndag morgen.
Foruden Jan og Kevin Magnussen er Anders Fjordbach en del af holdet, der med knap ti timer tilbage af løbet stadig ligger på en 18.-plads.
High Class Racings andet hold med danskerne Dennis Andersen og Marco Sørensen er omkring klokken 06.00 bedre placeret på 11.-pladsen i LMP2-klassen – Le Mans' næstbedste klasse.
I GTE Pro-klassen er Michael Christensen en del af Porsches nummer 92, der i øjeblikket ligger på en fjerdeplads.
Bedste dansker i løbet er Niklas Nielsen fra AF Corse, hvis bil nummer 83 fører LM GTE Am-klassen.
Le Mans' kongeklasse føres fortsat af Toyota Gazoo Racing, hvor den tidligere Formel 1-kører Kamui Kobayashi er en af tre kørere.
Det er selvom bilen i de tidlige morgentimer også kørte af banen.
/ritzau/