Manglende optakt bliver Sinners våben i Wimbledon
Jannik Sinner har ikke spillet en græsturnering før Wimbledon. Han mener, det har skånet ham for tvivl.
Jannik Sinner har ikke spillet en græsturnering før Wimbledon. Han mener, det har skånet ham for tvivl.
Normalt spiller verdens bedste tennisspillere mindst en enkelt græsturnering, før det går løs ved årets tredje grand slam-turnering, Wimbledon. Det er vigtigt at få føling med det grønne underlag.
Men den forsvarende Wimbledon-mester Jannik Sinner har afveget fra den plan i år. Når han mandag tager hul på titelforsvaret i London, er det uden at have spillet på græs i år.
Et sats, vil nogle mene, men Sinner selv har en tro på, at det kan blive en fordel.
- Hvis man spiller en turnering før (Wimbledon, red.), kan det være, det ikke går, som man ønsker, og så kommer man hertil med tvivl, siger italieneren ifølge AFP.
- Hvis ikke man har spillet en turnering før, er den tvivl ikke opstået, og så kan man bare gå ud for at spille.
Om strategien giver pote, finder han i første omgang ud af mandag eftermiddag, når han møder serberen Miomir Kecmanovic i første runde.
Sinner har ikke spillet en kamp siden 28. maj ved French Open, hvor han fysisk gik helt ned i andenrundekampen mod Juan Manuel Cerundolo.
Efter at have vundet de to første sæt sikkert, faldt Sinners spil og fysikken fra hinanden, hvorefter han tabte de næste tre sæt og røg ud.
24-årige Sinner skal i Wimbledon på jagt efter sin femte grand slam-titel. Sidste års Wimbledon-triumf var hans seneste.
/ritzau/