Brøndby om direktør-farvel: Han var en af de »tunge« drenge

Tirsdag meldte Brøndby ud, at superligaklubbens kommunikations- og marketingsdirektør, Anders Bay, stopper med øjeblikkelig virkning.

Ifølge Anders Bay sker bruddet på baggrund af en uenighed om, hvordan hans position fremover skulle være i Brøndby. Men trods uoverensstemmelsen forsikrer Brøndbys bestyrelsesformand, Jan Bech Andersen, at bruddet sker i fred og fordragelighed. Han forklarer, at Anders Bay stopper, fordi klubben har ansat den kommercielle direktør Henrik Bartholdy, som fremover vil have ansvarsområder, der tidligere var underlagt Anders Bay.

»Det er en helt naturlig del i forhold til at gøre forretningen klar mod de mål, som vi har skitseret. Anders Bay er kompetent, erfaren og kender spillet om ordet på bordet, men han er en ’tung<saxo:ch value="226 128 153"/> dreng, og vi er også nødt til at tilpasse os,« siger Jan Bech Andersen.

»Anders Bay har gjort et godt stykke arbejde i fase 1 - det takker vi ham for, men nu ændrer vi organisationsplanen en smule, og når folk ikke passer ind dér, så er vi bare nødt til at gøre, som vi har sagt, vi vil gøre - nemlig at få klubben til løbe økonomisk rundt før transfer før 2016,« tilføjer Jan Bech Andersen og slutter:

»Det er som sagt foregået i mindelighed og er ikke noget, der er sket over natten, men derfor er det altid trist at skilles veje med en god medarbejder, der også er blevet til en god ven.«

Anders Bay nåede at være i Brøndby i halvandet år.