Sponsor-utilfredshed med Brøndby vokser

Brøndby har i øjeblikket svært ved at vinde fodboldkampe i SAS Ligaen. Og snart kan den sportslige nedtur også komme til at koste på bankbogen.

Flere af Brøndbys sponsorer følger således udviklingen med stor skepsis og føler i øjeblikket ikke, at deres penge er givet godt ud.

- Intet tyder umiddelbart på en forbedring af den miserable sæson i fjor. Vi venter nu på, at ledelsen tager de nødvendige skridt. På den lange bane kan vi ikke leve med en klub i frit fald, siger Jan Lockhart, administrerende direktør i rejsebureauet Apollo, til Ekstra Bladet.

Specielt sidste uges udmelding fra Brøndby-formand Ejvind Sandal om, at det går godt i Brøndby faldt Apollo-direktøren for brystet.

- Det var ren nonsens at fyre sådan noget af. Ja, direkte tåbeligt. Det svarer jo til dengang, da komiske Ali stod i Bagdad og sagde, at der ikke var amerikanere i Irak, siger Lockhart, der dog forventer, at der sker fremskridt.

- Vi vil se, hvad der sker i Brøndby. Lige nu er sponsoratet ikke det værd, vi betalte. Men med Brøndbys navn forestiller jeg mig, at der kommer til at ske noget, siger rejsedirektøren.

Også Kenneth Thiemke, der ejer en række Danbolig-forretninger på Sjælland er utilfreds med det sponsorat, han forlængede i sommer.

- Vi løber selvfølgelig ikke fra en aftale, men hvis der ikke sker noget ledelsesmæssigt og sportsligt, så fortsætter vi ikke samarbejdet, siger Kenneth Thiemke.

RB-Børsen.