Mærket af krigen

Det er tiden umiddelbart efter Første Verdenskrig, koreografen Pernille Garde har valgt som ramme for sin nye danseforestilling »Stilhedens Symfoni«, hvor vi møder en dybt traumatiseret soldat (Bo Madvig), en komponist (Alexandre Bourdat) og en kabaretdanserinde (Titziana Fracchiolla).

Foto: Scanpix
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

 Imponerende er det, hvordan scenografen Julie Forchammer i Lille Carls scenerum har formået at skabe tre distinkte rum til de tre personer, hvis relationer desværre forbliver et uvedkommende postulat i historien om krigens mærker, der ellers kunne være nok så aktuel. Madvigs indsats som neurotisk soldat er glimrende, ligesom Bourdat og Fracchilolla er dejlige dansere, men trods velfungerende scener er det koreografiske materiale generelt for manieret og pauvert. Komponistduoen Greatmusic har lavet et flot billedrigt lydunivers, og Mikal Bing fine videosekvenser med bl.a. skyttegrave, kirkegårde og en løbende soldat. Flot indpakning af en tynd dansehistorie.