Afmægtighedens dans

Menneskehandel er inspirationen bag Mute Comp. Physical Theatres nye forestilling »Knock on unpainted wood«, hvor publikum i Dansehallerne - ligesom ofrene for trafficking - bliver ført til et ukendt sted.

Rå dans om trafficking i Dansehallerne. Fold sammen
Læs mere
Foto: PR-foto
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Et råt og flot belyst betonrum, hvor der dog fra tilskuerpladserne nogle gange er irriterende dårligt udsyn til de seks dygtige danseres både brutale og følsomme dans. Vi ser magtfulde mænd og afmægtighedens indestængte vrede, og ikke mindst Tiziana Fracchiolla er en forrygende stærk danser i sin fremstilling af den traumatiserede, seksuelt misbrugte kvindekrop. De to vilde kropsækvilibrister Kasper Ravnhøj og Thomas Bentin imponerer begge med deres smidige, billedrige solodanse, og det polske post-rockband Pchelki med Marta Rogalsdóttirs skønne sang i forgrunden er en vital del af forestillingen, der byder på både god dans og koreografi. Visse indslag er for lange og usammenhængende, og så er det lidt stor ståhej med et kæmpe monsterdyr.