»We Walked the Earth: Harnessing«

Kentaurkvinden, som har vist sig at være instagrammable, indeholder noget dårende dejligt og bekymrende ømt – blandt andet fordi hun er så godt udført, at man venter på, at hun trækker vejret. Uffe Isolotto: We Walked the Earth: Harnessing. Den Frie Udstillingsbygning Foto: David Stjernholm

Uffe Isolottos sci fi-bondegård fra Venedig Biennalen er landet i Den Frie Udstillingsbygning. Den danske kunstners dystopi er videreudviklet – og det er ikke spor nødvendigt. Det er indholdet fra den oprindelige installation, der stadig virker besnærende og vedkommende.

Uddrag af anmeldelsen:

»På biennalen var det danske bidrag et af de få værker, der stod klart i min erindring, efter at jeg have passeret forbi flere tusinde værker på de to udstillingsområder, Arsenale og Giardini. Det føltes decideret berørende at være i Isolottos rum – og jeg tog en runde til. De to væsener havde så umærkelig en troværdighed over sig (de er simpelthen lavet godt og smukt), at det ikke ville overraske mig, hvis de pludselig trak vejret!«

Læs hele anmeldelsen her.