Thai Airways afviser turisters klager

Salgsdirektør i Thai Airways kan ikke genkende danske turisters klager over, at de må købe nye billetter for at komme hjem fra Bangkok.

Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Følelserne sidder uden på tøjet blandt danske turister i Thailand. Hjemrejsen til Danmark er blevet forsinket op mod 14 dage på grund af den islandske askesky, mens servicen fra flyselskabet Thai Airways ligger på nulpunktet. Sådan fortæller flere strandede turister uafhængigt af hinanden til Berlingske Tidende.

En af de danskere, der er utilfreds med Thai Airways hedder Michael Hullevad. Han og hans familie er på sjette døgn strandet i Bangkok. Han kan berette om, at Thai Airways favoriserer de kunder, der køber nye billetter frem for dem, der forsøger at blive ombooket.

- Der er mange her, der booker billetter, og dem lader Thai Airways komme først, frem for at sørge for, at vi, der allerede for længe siden har købt en rejse, kan komme hjem. Det er dybt frustrerende.

Afviser kritik

Men den udlægning holder ikke, hvis man spørger Flemming Sonne, salgsdirektør i Thai Airways:

- Det billede kan jeg ikke genkende. Vi har fået langt hovedparten ud på de billetter, de i forvejen havde købt. Vi regner med, at der i morgen kun vil være 250 strandede danske gæster tilbage, mens vi startede ud med 1500, siger han.

I går fløj det første Thai Airways fly til København med forsinkede gæster, og to andre fly er landet i Stockholm og Oslo med scandinaviske gæster. I morgen skal endnu et fly efter planen lande i Stockholm, og derfor regner Flemming Sonne med, at kun 250 danskere vil være strandet i Bangkok derefter.

Thai Airways salgsdirektør har endnu ikke et bud på, hvornår et nyt fly fra Bangkok lander i Danmark.