Sponsorat af voldsspil god idé

- God måde at nå de unge på, siger kommunikationsrådgiver Jess Myrthu.

Dansk Metal har valgt at sponsorere 80.000 kroner til den gruppe unge mennesker, der er bedst til at plaffe hovederne af modstanderne en turnering i internetspillet Counter Strike senere på måneden.

- Overraskende nok vil jeg sige, at det er en god idé, siger kommunikationsrådgiver Jess Myrthu.

- Det siger jeg fordi, jeg ikke hører til den gruppe af mennesker, der mener, at den slags spil skaber mere vold blandt unge. Det tværtmod er et spil, som har godt tag i de unge, og derfor er det en god måde at nå den målgruppe på, forklarer Jess Myrthu og fortsætter:

- Børn og unge har leget krig siden tidernes morgen. Nu gør de det bare på nettet frem for at rende rundt udenfor. Internetspillene er blevet en del af de unges hverdag, siger kommunikationsrådgiveren.

Han mener dog, at der er grænser for, hvilke typer spil et firma eller en organisation kan tillade sig at sponsorere.

- Der er for eksempel stor forskel på at sponsorere et spil som Counter Strike og så poker på nettet. Poker er meget mere potentielt ødelæggende i og med at man kan tabe formuer på det. Det kan man trods alt ikke i skydespil, siger Jess Myrthu.