Satte ny udløbsdato på kød: Måltidskassefirma møder kritik

Måltidskassefirmaet HelloFresh, hvis koncern omsætter for milliarder, møder kritik efter at have sat ny datomærkning på kød.

Et pressefoto af en måltidskasse fra firmaet HelloFresh, der ifølge B.T. nu er havnet i en shitstorm for alligevel ikke at være så »fresh«. Fold sammen
Læs mere
Foto: Pr/HelloFresh
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Måltidskassefirmaet med navnet HelloFresh, der i øjeblikket kører kampagne i Danmark, bliver nu beskyldt for at sætte ny datomærkning på kød, så det ser ud, som om det pludseligt kan holde sig en måned længere.

Det skriver B.T., som melder om en decideret shitstorm mod firmaet efter at have læst brugernes anmeldelser på Facebook og Trustpilot.

Avisen skriver, at de har været i kontakt med en kvinde, der har oplevet at modtage for gammelt kød. B.T. har set hendes korrespondance med HelloFresh, hvor det fremgår, at den nye datomærkning skyldes, at kødet tidligere har været frosset og efterfølgende er blevet optøet, hvorefter holdbarhedsdatoen er blevet korrigeret i overensstemmelse hermed, men at produktet ikke kan fryses ned igen.

»Det er selvfølgelig meget beklageligt og må ikke ske. Vi har derfor skrevet rundt til alle vores berørte kunder og beklaget situationen,« oplyser Norden Kristian Hald, administrerende direktør i HelloFresh.

HelloFresh er en verdensomspændende fødevarekoncern og har selskaber i blandt andet USA, Storbritannien, Tyskland og Holland, og hele koncernen omsatte ifølge FødevareWatch i 2019 for 13,4 milliarder kroner, skriver B.T.