Relancering skal redde TV2 Radio

TV2 Radio har stadig meget få lyttere, viser tal fra Gallup. Stationen sætter sin lid til, at en relancering af sendefladen kan få lytterne til at tune ind.

Den skulle være en seriøs udfordrer til Danmarks Radios licensfinansierede radiokanaler. Men selv store radionavne har svært ved at få lytterne til at tune ind på TV2 Radio. Det viser de seneste lyttertal fra Gallup.

I andet kvartal havde TV2 Radio således en lille fremgang til 607.000 ugentlige lyttere og en samlet andel af radiolytningen på 3,2 procent. Det ligger dog stadig langt fra målet om at få 15 procent af de 21 til 50 årige lyttere ved udgangen af i år. Til sammenligning sidder DR sammenlagt på 69,9 procent af radiolytningen.

Adm. direktør for TV2 Radio, Jens Rohde, erkender, at tallene langt fra har levet op til forventningerne. Men han tror på, at en relancering af sendefladen kombineret med massiv markedsføring vil rettet op på lyttertallene i efteråret.

/ritzau/