Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
Vejle: Det syddanske mediehus Jysk Fynske Medier, der blandt andet står bag JydskeVestkysten og Fyens Stiftstidende, skal spare 90 til 100 millioner kroner. Det koster blandt andet den koordinerende chefredaktør, Per Westergård, jobbet.
Spareplanen er ifølge en meddelelse nødvendig, fordi salget af annoncer hidtil i 2016 har skuffet.
Per Westergård var ud over koordinerende chefredaktør også ansvarshavende chefredaktør hos Fyens Stiftstidende.
Opgaverne som koordinerende chefredaktør i Jysk Fynske Medier bliver delt mellem Troels Mylenberg, der bliver journalistisk chefredaktør i koncernen, og Peter Orry, der bliver administrerende chefredaktør.
/ritzau/