Kamp om stillingsannoncer

Konkurrence om stillingsannoncer intensiveres. Søndagsavisen og Ofir indleder samarbejde og vil erobre 40 procent af markedet.

Søndagsavisen og datterselskabet Ofir indleder et nyt annoncesamarbejde, som skal gøre koncernen til Danmarks største medie på stillingsannoncer. Målet er at erobre 40 procent af det danske marked i 2009, hvilket er en fordobling i forhold til i dag.

Det samlede danske marked for stillingsannoncer vurderes til en værdi af knap 1 milliard kroner, oplyser Søndagsavisen.

Samarbejdet betyder, at alle annoncer, der indrykkes online på Ofir.dk, nu også bringes i Søndagsavisen og omvendt.

- Vores strategi er såre enkel. Vi vil være klar markedsleder på stillingsannoncemarkedet, hvor vi i forvejen er meget stærke. Rekruttering er blevet et nøglefokus for de fleste danske virksomheder. Flaskehalsen er smal, og der er stor efterspørgsel på kvalificerede kandidater. Søndagsavisen vil derfor tilbyde maksimal eksponering af alle annoncer i den største landsdækkende avis og på den største danske jobdatabase, siger Gorm W. Flyvholm, direktør i Søndagsavisen. /ritzau/