Hvis din TV-udbyder var en slikbutik...

Hvis slik blev solgt som TV-pakker, skulle du betale ekstra for slik, du ikke gider spise.

Kunderne i slikbutikken er ikke særligt tilfredse med at skulle betale mere for slik, de ikke har lyst til at spise. Fra Forbrugerrådet TÆNKs film »Hvis din TV-udbyder solgte fredagsslik«
Læs mere
Fold sammen

Der er ikke meget tag-selv-bord over salget af TV-kanaler.

Forbrugerrådet TÆNK har fået indspillet en kort sketch-film med skjult kamera, som viser hvordan forbrugere reagerer på at handle i en slik-butik, der bruger samme salgsmetoder som en TV-udbyder.

Se filmen her

Og det er selvfølgelig sjovt at se folk få hadeslikket lagt oven i posen - og endda blive krævet ekstra betaling for det - men kun indtil man tænker på, at sådan er vilkårene faktisk for at købe en TV-pakke.

This template (BMExternalArticleBundle:Content\ExternalArticle:Embedded/small.html.twig) should be overridden!

Hvis man vil se landskamp på Kanal 5, skal man også betale for Luksusfælden på TV3, og hvis man vil se Presselogen på TV2 News, kommer man også til at betale for Paradise Hotel på TV3, skriver Forbrugerrådet Tænk.

»Som i filmen tillader TV-udbyderne sig at sælge TV-pakker med kanaler, som forbrugerne ikke efterspørger, men som vi er nødt til at betale for, hvis vi vil have adgang til de kanaler, vi faktisk vil se. Vi vil på forbrugernes vegne have TV-udbyderne til at tilbyde frit valg på TV-markedet. Kan de ikke selv finde ud af det, må politikerne gribe ind,« siger formand for Forbrugerrådet Tænk, Anja Philip, i pressemeddelsen om filmen.

Forbrugerrådet Tænk indsamler underskrifter fra forbrugere, der kræver frit kanalvalg. I skrivende stund har 5069 gjort det. Du kan skrive under her.