Gallup ændrer navn

Berlingskes meningsmålingsbureau gennem mange år ændrer navn.

Først hed det Gallup, senere Kantar Public, nu Verian. Foto: Verian

De fleste kender det under navnet Gallup.

Nu skifter meningsmålingsbureauet navn til Verian.

»Vi glæder os til at møde vores kunder, samarbejdspartnere og danskerne under det nye navn. I den brede befolkning er vi især kendt for meningsmålinger om politik og aktuelle temaer. Siden 1939 har undersøgelserne primært været under Gallup-navnet og senest som Kantar Public. Nu bliver det med navnet Verian,« siger Camilla Kann Fjeldsøe, direktør for Verian i Danmark. 

Navneskiftet gælder både i Danmark og i de 16 andre markeder, hvor Verian har kontorer. Det er navnet og den grafiske profil, der bliver den mest synlige ændring. 

»Som Verian vil vi fortsat være garant for høj kvalitet og troværdige undersøgelser til danskerne og for vores kunder. Vi vil fortsat skabe grundlag for beslutninger, der former Danmark og verden, hvad enten vi arbejder med politik, samfund, interessevaretagelse, borger- og brugerinddragelse eller kommunikation,« siger Camilla Kann Fjeldsøe.

Verian – tidligere Gallup – er en uafhængig research-, evaluerings- og rådgivningsvirksomhed, der primært tilbyder tjenester til medier og aktører, der arbejder i en offentlig-politisk kontekst.

Navnet kommer efter George Horace Gallup, der opfandt meningsmålingen, og blev etableret tilbage i 1939.