Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
- Kort og godt. Fy for fanden!!
Agnes Cupcakes er havnet i et voldsomt uvejr på Facebook, hvor folk går hårdt til det lille bageri, efter at det i morges kom frem, at Agnes Cupcakes truer deres medarbejdere med kæmpebøder.
- Hvor er I dog et lousy og tarveligt foretagende. Luk
jeres butikker. Slaveriet er afskaffet her til lands for mange år siden, men det har I åbenbart først opdaget, efter at pressen er gået ind i sagen. Pinligt..., skriver Andreas Dawe.
Ikke bare svømmer Agnes Cupcakes' egen Facebookside over med vrede kommentarer, men også sider som "Boykot Agnes Cupcakes" taler deres eget klare sprog:
- Har aldrig spist en hel kage, men kan ikke se, hvorfor det skulle
afholde mig fra at give dem en dårlig anmeldelse af den grund... Tror jeg joiner Boykot Agnes Cupcakes & Slaveri!, skriver Srdjan Zakula.
På Facebook løber rygterne hurtigt. Og Facebookfolkets dom er konsekvent:
- Er stoppet med at handle hos jer, og budskabet er røget ud til vennekredsen. Får virkelig dårlig smag i munden hvis jeg igen skulle sætte tænderne i en cupkage fra Agnes, skriver Michael Gasbjerg
Frasorterer kommentarer på Facebook
Strømmen af negative kommentarer er så voldsom, at Agnes Cupcakes nu er begyndt at sortere i kommentarerne.
Agnes Cupcakes forklarer sig med, at deres undskyldning til deres medarbejdere ellers ville drukne i folks "posts" på facebook, og derfor frasorterer de dem. Men det accepterer folk ikke:
- Det kaldes censur! I er på et socialt medie! Må jeg foreslå I tager ud og taler med jeres ansatte personligt og undskylder, og samtidig tilbyder dem en ny ansættelseskontrakt med hjælp fra HK, skriver Frank Rasmussen.
- Det er fantastisk dårlig stil ikke at turde lade debatten stå. Både de indlæg som var for, og de indlæg, som var imod. Man må gå ud fra, at det er fordi, I ikke tager jeres forbrugere alvorligt, skriver Zemma Luise Westh
"Too little, way too late"
Mange synes også, at det yderst kritisabelt, at Agnes Cupcakes først reagerer på kritikken, efter at folk er begyndt at kommentere på sagen efter kritikken på facebook:
- Jeres reaktion kommer først efter alle de negative indlæg herinde på Jeres væg...Too little... way too late!s, skriver Zemma Luise West.
Men som Andreas Klinke Johannsen bemærker, er direktør Kristian Vangsgaard fortsat tavs, selvom det var ham, der startede historien:
- Det ville klæde Agnes Cupcakes at lade direktøren tale i stedet for en anonym side-profil. Just sayin', skriver han på Agnes Cupcakes' Facebookvæg.
I artiklen stod der tidligere, at Agnes Cupcakes havde slettet kommentarer på sin Facebookside. Det var ikke tilfældet. B.dk beklager.