Fitness.dk vildleder forbrugerne

Fitnesskæden Fitnessdk lover nye kunder én måneds gratis træning. Men træningen er ikke gratis, for det forudsætter, at man betaler mindst 997 kr.

Foto: Sigrid Nygaard Fold sammen
Læs mere

Danmarks største fitnesskæde Fitnessdk, der ejes af Don Ø-selskabet Parken Sport & Entertainment får hård kritik for vildledende markedsføring.

Hen over sommeren og over hele landet har Fitnessdk reklameret med, at nye kunder kan træne en måned gratis i kædens 33 fitnesscentre. Men det er ikke gratis at træne, for nye kunder forpligter sig til at binde sig til et abonnement og betale minst 997 kr, oplyser fitnesskæden til Jyllands-Postens forbrugersite fpn.dk

Det er vildledende markedsføring, siger Forbrugerombudsmanden og Forbrugerrådet.

- Det er meget uheldigt at bruge betegnelsen "gratis" om noget, der reelt kræver, at man køber noget - det er vildledende markedsføring, siger jurist Agnete Sigurd fra Forbrugerrådet.

Admistrerende direktør i Fitnessdk Rasmus Ingerslev siger, at han for cirka 14 dage siden modtog en kritik fra Forbrugerombudsmanden.

- Vi tager kritikken til efterrretning, og henvendelsen ligger i øjeblikket til behandling i vores marketingafdeling og hos vores advokat, som vil svare Forbrugerombudmanden, siger Rasmus Ingerslev til fpn.dk.

Kilde: Jyllands-Posten