En negativ spiral fører til mistrivsel i københavnske skoler. Og forældrene er en stor del af problemet

Nøglen til bedre trivsel og resultater i skolerne ligger i elevernes selvforståelse, påstår en ny stor undersøgelse fra skoler i København. Og både forældre og lærere spiller en afgørende rolle.

Elever, lærere og forældre undervurderer, hvor glade børnene er for at gå i skole, men omvendt tror de, at børnene ryger, drikker og begår af kriminalitet. Skoleleder Sørej Friis, Harrestrup Å Skole og Fritid, der her er flankeret af forældrene Mette Bubandt Aagaard og Mark Holcchakier, vil bruge ny undersøgelses resultater konstruktivt i skolehjemsamarbejdet. Rune Øe

Mette Bubandt Aagaard og Mark Holcchakier er begge forældre til børn i den københavnske folkeskole. Og på det seneste har de fået noget at tænke over.

Faktisk har de fået et helt nyt syn på, hvor vigtige forældrenes forestillinger og fordomme er for deres børns skolegang.