Glem alt om forfatterens omfangsrige, dybdegående romaner og prøv en gang et eksistentielt spil om at overleve én enkelt dag. Denne type »vælg din egen historie«-bog var en sand dille i 80erne under serienavne som »Sværd og trolddom«, men Andersen skriver væsentligt bedre!

Valget er læserens efter de rammer, forfatteren udstikker gennem myriader af korte enkelthistorier udstyret med hver deres nummer. Bogen åbner, da en ung mand sidst i tyverne vågner om morgenen efter en mareridtsdrøm. Her skal læseren vælge: Står han op med det samme, eller trykker han på snooze? Vælger man det første, sendes man til afsnit 17, ellers til 48.

Efter hver historie skal man tage stilling til to-tre spørgsmål, hvorefter man vises hen til højere eller lavere numre. Med lidt snilde får man en squashkamp og en tur i biffen med, inden man kan lægge sig om aftenen. Men alt er fatalt: hunde, kantinemaden, indkøbsture, glatte trapper og gulve foruden trafikken. Og for at overleve skal man ikke nødvendigvis vælge det fornuftigste. Sjov bog.