DSB: Røffel til ansatte efter "mareridtstur"

Efter læserdebatten på Berlingske.dk, giver DSB sine medarbejdere og sit eget serviceniveau en røffel i sit seneste personaleblad

Foto: Henning Bagger / Scanpix
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

- At det kan gå så galt som forrige fredag viser, at der stadig er et stykke vej, før vi er i mål. Det er et område, vi i koncernledelsen følger tæt.

DSBs ledelse lægger ikke fingrene imellem, når den skal vurdere sin egen indsats, da 4-500 passagerer forrige fredag sad indespærret tre timer i et strandet tog uden for Odense.

DSBs kommercielle direktør, Mogens Jønck, understreger i koncernens seneste interne blad til medarbejderne, at DSB har fokus på "bedre service" og "styrket handlekraft", men der er altså, som sagt, en stykke vej til målet, vurderer han efter Berlingskes omtale af episoden:

- I disse situationer (nedbrud, red.) er det ekstra vigtigt, at vi kan handle hurtigt, og at vi hele tiden har vores kunders oplevelser i fokus, siger Mogens Jønck.

Maks én times venten
DSBs trafikinformationschef, Tony Bispeskov, understreger i samme ombæring, at DSBs procedure normalt er, at toge må holde en time, før man begynder at evakuere strandede passagerer.

De handlinger skal, siger Tony Bispeskov, ske med fokus på passagererne. Men det fokus var tydeligvis helt uskarpt i forbindelse med turen forrige fredag.

Tony Bispeskov beklager også, at der hverken var vådt eller tørt til de strandede og overophedede passagerer. Det skal medarbejdere være bedre til at forudse fremover, lyder det fra trafikinformationschefen:

- Vi skal være langt bedre til at sørge for at fylde op i automaterne, så vores passagerer kan få lidt at spise og drikke, siger han til personalebladet DSB Idag.